نشانه هاي ظهور امام عصر(عج)
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و جعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
درباره وبلاگ


برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و شادی روخ شهدا صـــــــــلــــــــوات
نويسندگان
سه شنبه 16 مهر 1398برچسب:, :: 11:37 :: نويسنده : منتظر

سلام به همه بازديد كنندگان گرامي

انجمن وبلاگ نشانه هاي ظهور امام عصر(عج)

به آدرس زير راه اندازي شد

www.zohoor08.loxblog.com/forum

 

 

دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:بررسی, فرقه, معنوی ,اکنکار, :: 9:24 :: نويسنده : منتظر

در میان جنبش های شبه معنوی جدید ، « اکنکار» ، شاید تنها فرقه شبه دینی جدید باشد که بصورتی منسجم تر و مشخص تر در ایران به تبلیغ پرداخته است. مروجین این فرقه انحرافی مدعی هستندمکتب اک می تواند توسط افراد با مذاهب مختلف پذیرفته شود و مذهب قبلی آن هاراقدرتمندتر سازد . اکنکار نیز مانند بودیسم و هندو به تناسخ و حلول(زندگی های مکرر)اعتقاد دارند اکها برخلاف بوداییها به دنبال تجربه خدا هستند یعنی برای خود خدایی را متصور هستند و نور و صوت خداوندرا مطرح می نمایند آنها می گویند هدف اصلی ما این است که فرد درک کاملتری از زندگی خود داشته باشد .

 موسس این عرفان پال توئیچل است.نامبرده عضو نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا بوده که در سال  1965  مثلا  به روشنایی رسیده و تعالیم اش را تحت عنوان « عرفان اک » عرضه کرده است. مکتبی تعلیم گرفته از آموزه های یکی از اهالی تبت بنام « ربازارتابارز» توئیچل خود را پیامبر میدانست و پس از خود نیز این مقام را به شخص دیگری به نام «هارولد کلمپ» عضو نیروی هوایی ایالت متحده آمریکا شاگرد سری او بوده واگذار کرد که امروزه استاد حق در قید حیات در طریقه اکن کار بشمار می آید . کتاب مقدس این فرقه « شریعت کی سوگمات » نام دارد و مکتب یاد شده نیز به « فرقه ی دانش باستانی سفر روح » اشتهار یافته است .  



ادامه مطلب ...

کتاب، مشتمل بر مطالبی است درباره رؤیا و عالم تخیل که با موضوعاتی از این دست به چاپ رسیده است :"رویا و سفر معنوی"، "شروع رویا آموزی"، "اکتشاف به زندگی‌های گذشته به واسطه رویا"، "انواع هشت‌گانه رویا"، "ادراک معنای رویا"، "شفا در رویا و امداد "و "از سفر رویا تا سفر روح ."واژه نامه کتاب نیز در انتها درج گردیده است.


هرز جمله‌های کتاب "هنر رؤیا بینی معنوی" هارولدکلمپ ترجمه مهیار جلالیانی/انتشارات نور و صوت ایساتیس، تهران 1379

خلاصه کتاب

کتاب، مشتمل بر مطالبی است درباره رؤیا و عالم تخیل که با موضوعاتی از این دست به چاپ رسیده است :"رویا و سفر معنوی"، "شروع رویا آموزی"، "اکتشاف به زندگی‌های گذشته به واسطه رویا"، "انواع هشت‌گانه رویا"، "ادراک معنای رویا"، "شفا در رویا و امداد "و "از سفر رویا تا سفر روح ."واژه نامه کتاب نیز در انتها درج گردیده است.

بیشتر مطالب این کتاب با اتفاقاتی که برای افراد رخ داده اثبات شده است. چندین تعبیر رویا توسط نویسنده صورت گرفته او کسانی که در خواب هدایت شده‌اند را اکیست معرفی می‌کند و خواب را علت خوشبختی می‌داند و معتقد به تناسخ می‌باشد و علت خواب‌های بد و بدرفتاری‌های دیگران با افراد را گناهان یا کارماهای زندگی قبلی می‌داند که با اکیست شدن و درخواست از ماهانتا می‌توان آنها را مستهلک نمود تا خواب‌های خوش و زندگی بهتری پیدا نمود. او استاد اک را بالاتر از عیسی مسیح (ع) می‌داند و او را و سایر ادیان را تا مرحله‌ای کارا می‌داند و برای طی مراحل بالاتر استاد اک و نویسنده یعنی هارولدکلمپ را راهنما می‌داند که با درخواست از وی قبل از خواب و یاد و مراقبه با نام رمزگونه او بدست ‌می‌آید.
 



ادامه مطلب ...

در اندیشه های کابالا و در کتاب "زوهر" ( از کتب اصلی این اندیشه ) درخت زندگی شامل ده گوی بزرگ قرار گرفته در ستونهای عمودی است که از طریق ۲۲ کانال یا مسیر به هم متصل شده اند. ده گوی بزرگ  Sephirot(سفیرات)  نامیده شده و به شماره از یک تا ده تخصیص داده شده اند.

وقتی در سال 1998 ، پس از گذشت 20 سال  از ساخت فیلم "روزهای بهشت" ، ترنس مالیک فیلم "خط باریک قرمز" را درباره جنگ گواداکانال آمریکا در ژاپن برپرده سینما برد ، خیلی ها بازگشت وی به سینما را غنیمت شمرده و آن را ناشی از بروز دیدگاههای جدید در این کارگردان کم کار سینما دانستند. اگرچه هر دو فیلم قبلی مالیک یعنی "برهوت" در سال 1973 و "روزهای بهشت" در سال 1978 مورد پسند برخی منتقدان قرار گرفته و فیلم "روزهای بهشت" علاوه بر نامزدی دو جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری و صدا ، اسکار فیلمبرداری را توسط نستور آلمندروس از آن خود کرده بود.

اما پس تراژدی های عاشقانه ای که مالیک در فیلم های "برهوت" و "روزهای بهشت" درباره فرار و گریز از کلان شهرها به سوی طبیعت و سپس سرخوردگی در آن تصویر کرد ، آشکارا تغییر نگاه وی در "خط باریک قرمز" از برانگیخته شدن غریزه خشونت در دامان طبیعت به نماد مامن و پناهگاه انسانی در مقابل تمدن و مدرنیسم احساس گردید. اگرچه در اواخر فیلم "روزهای بهشت" نیز بیابان و طبیعت گریزگاه دو جوان خسته از روابط از هم گسیخته شهری بود.

اما فیلم "خط باریک قرمز" به دلیل همین نگاه که از نوعی نگرش ایدئولوژیک کهن درباره رابطه متقابل انسان و طبیعت (در برابر ارتباط انسان و خدا) می آمد، نامزد دریافت 7 جایزه اسکار در سال 1999 (در آستانه هزاره سوم) شد اما قافیه را به فیلم "نجات سرباز وظیفه راین" استیون اسیلبرگ باخت ، چرا که ورای آن دیدگاه نانورالیستی و طبیعت گرا ، به طور کلی بیانیه علیه جنگ و میلیتاریسم به شمار می آمد. همان نوع نگاهی که 10 سال بعد در فیلم "آواتار" جیمز کامرون رویت شد. و شاید همین نوع نگرش نیز باعث واگذاری میدان اسکار توسط جیمز کامرون و آواتارش به همسر سابقش یعنی کاترین بیگلو و "محفظه رنج" او شد. اما آنچه آثاری همچون "خط باریک قرمز" و "آواتار" را برجسته ساخته و می سازد ، نوع دیدگاه عمیقا ایدئولوژیک آنها براساس نظریه ای است که امروزه در منظر برخی کارشناسان و تئوری پردازان " دین نوین جهانی " خوانده می شود. نظریه ای که بخشی از همان پروژه به اصطلاح "نظم نوین جهانی" به شمار می آید.

ترنس مالیک نگاه ایدئولوژیک و طبیعت گرای خویش که رگه هایش از فیلم "روزهای بهشت" آغاز شده بود و در "خط باریک قرمز" تکامل جدی پیدا کرد را در فیلم سال 2005 خود تحت عنوان "دنیای نو" براساس داستان قدیمی "پوکاهانتس"( که در سال 1995 نیز یک انیمیشن بلند سینمایی براساس آن ساخته شد) به یک ترکیب آرمانی و تاریخی رسانید. یعنی همان تم طبیعت گرایی و رابطه معنوی انسان و طبیعت را به یک واقعه تاریخی ایدئولوژیک یعنی فتح قاره آمریکا ( به عنوان نقطه عطفی برای عملی ساختن باورهای اعتقادی فاتحان پیوریتن آن ) پیوند زد و حضور نخستین مهاجران به این قاره و تسخیر مکان و سرزمین بومیان و قتل عامشان را به مثابه یک پیوند عمیق معنوی با طبیعت که از درونش عشقی به اصطلاح غیر افلاطونی هم بیرون می زند، به تصویر کشید. یعنی دقیقا همان باور و اعتقادی که در نگاه پیوریتن ها(همان مسیحیان صهیونیست) معتقد به ماموریت آمریکا برای زمینه سازی بازگشت مسیح موعود(براساس دو شرط برپایی اسراییل بزرگ و جنگ آخرالزمان) موج می زد و برای همین به قاره نو رفتند و آن را اورشلیم جدید نام دادند.



ادامه مطلب ...

شبه‏ آیین اکنکار که از عرفان‏‌های نوپدید و نوظهور آمریکایی است، باورهای بسیاری از ادیان و عرفان‏ها را گرد آورده است تا معجونی از همه ادیان باشد. معجون بودن این فرقه موجب شده است تا بنیان‌گذار آن و نیز جانشینان‌ وی ادعاهایی که این فرقه را به دین بودن نزدیک می‌کند، مطرح سازند. این نوشته بر آن است تا با بیان اوصاف، شگردها و روش‌هایی که این شبه‌آیین را به تعریف دین نزدیک می‌کند، تناقض دین نبودن ظاهری، و دین بودن آشکار آن را روشن کند. در این مقاله، با تطبیق باورهای اکنکار با مؤلفه‏های مهمی که در تعریف‌های دین شمرده شده‏ است، نشانه‏هایی از ادعای دین بودن اکنکار ارائه می‏شود. سپس با بررسی اهداف معهود سردمداران این شبه‌آیین و ویژگی‏هایی که برای آن بر می‏شمارند، از باور پنهانی دین بودن اکنکار پرده برداشته می‏شود.



ادامه مطلب ...

* با توجه به اینکه شاهد بروز فرقه‌های نوظهور معنوی در سطح کشور هستیم، چرا باید منتظر بود تا فرقه‌ای به وجود آید تا واکنشی در قبال آن صورت گیرد، چرا نباید از عرفان شیعی برای گسترش معنویت در جامعه استفاده کرد، چرا جلسات عمومی برگزار نمی‌شود، با توجه به اینکه اساتید علوم باطنی در قم حضور دارند، چرا نباید این علوم در جامعه تسری و معرفی شود تا جوانان شیفته این عرفان‌های کاذب نشوند؟



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 248
بازدید ماه : 783
بازدید کل : 200531
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1